Beauty and the Beast | De film

Beauty and the Beast, het klassieke verhaal dat opnieuw tot leven komt in een live-action. Afgelopen donderdag, 2 maart, was de persvoorstelling van deze nieuwe film in de Pathé Arena in Amsterdam en ik mocht hier namens Go or No Go heen.

Het verhaal
Belle woont in een klein dorpje waar elke dag dezelfde dingen gebeuren, de bakker brengt zijn brood, de kinderen gaan naar school en de meeste vrouwen doen het huishouden. Belle vind deze routine saai worden en trekt de wijde wereld in om meer avontuur te beleven. Als haar vader op een dag naar de markt gaat overkomt hem iets waardoor hij bij het kasteel van het Beest uitkomt, hier wordt hij gevangen genomen. Belle gaat haar vader achterna en neemt de plek van haar vader in zodat haar vader vrij kan komen. In het begin is Belle erg bang en vind ze het niet leuk om in dit kasteel te moeten leven. Alles voelt voor haar als een verplichting. Maar zodra ze de andere ‘bewoners’ in het kasteel ontmoet gaat ze zich steeds meer thuis voelen. Ze krijgt een band met deze bewoners en door hen krijgt ze ook een steeds betere band met het Beest.

Beauty and the Beast

Beauty and the Beast is een echte Disney film, door de hele film verspreidt zitten verschillende soorten zang stukken. Gezongen door Belle, het Beest maar ook nog vele andere personages uit de film. De hele film is echt prachtig gemaakt en doordat je ook de mogelijkheid hebt om de film in 3D te zien, leef je echt mee met de personages omdat de film zó mooi en echt aanvoelt. Deze film beschrijft ware liefde. Belle kijkt door het uiterlijk van het Beest heen en ontdekt zo hoe zijn persoonlijkheid echt is. Elke relatie zou op deze manier tot stand moeten komen, niet alleen naar het uiterlijk kijken van die bepaalde persoon maar ook kijkend naar het innerlijk.

Aftiteling
De film duurt ruim twee uur (129 minuten), dus het is een vrij lange zit maar het is het zeker waard. Als je na de twee uur durende film nog even blijft zitten beleef je een prachtige aftiteling mee. Je ziet de personages van de film op twee manieren en je hoort nog een keer een nummer dat tijdens de film is gezongen. Je merkt echt dat er vanaf begin tot eind veel aandacht is besteed aan de film én dus ook aan de aftiteling.

Beauty and the Beast is vanaf 29 maart in elke Pathé bioscoop te zien in 2D en 3D.

Dit vind je misschien ook leuk...